C L O U D ;
Kerja. Konvokesyen.
Saturday 14 September 2013 • 02:20 • 0 comments

Assalamualaikum..

Dah hampir setahun kan aku tak update blog nie. Dah berhabuk penuh dengan semak samun. Bukan ape skrg nie dah takpakai broadband. Nak online pon kena pinjam broadband adik. Tu pun kena topup dulu la baru boleh online. Hehe..

Okay dalam masa setahun nie macam2 boleh jadi kan. Aku kerja. Aku konvo. Nak start part mane dulu eh ? Okay lah start dgn kerja dulu lah. Since nak sambung degree lambat lagi kan (time tu result degree tak keluar lagi) so aku decide lah nak kerja. Dok rumah pon boring jugak pastu income pon tak berapa nak masyuk. Kalau nak harapkan mak ayah rasenya bab2 makan tu lepas la. Tapi kalau benda lain no comment la. Haha.So cari punya cari keje lastly dapat la. Okay awak boleh mula kerja besok. Aku punyalah eksaited smpai malam tu xboleh nak tido asyik pkir cmne lah first day aku besok. Yela spesies tak pernah kerja sebelum nie. Lepas SPM terperab je kat rumah menghabiskan beras. Ingatkan dah dapat kerja nie kira okay lah kan. Boleh tahan lama la dengan kerja nie sbb gaji pon not bad. Tapi indah khabar dari rupa. Kerja dah la penat. Penat je aku tak kisah sangat sebab memang semua kerja penat kan. Jadi bos pon penat. Dah la kena kerja 12jam and yang paling aku tak tahan kena berdiri selama 12 jam tu okay. Just imagine. Nak duduk pon time makan je baru boleh duduk. Lepas tu dapat pulak bos yang suka marah2 tak tentu pasal. Even bukan salah kita pon tetap jugak dia nak cari salah kita. Sape boleh tahan cmtu beb ! Aku pon ada hati dan perasaan. Mentang2 lah kita kerja bawah dia mane boleh sesuka hati nak marah nak sumpah seranah orang. So aku buat keputusan nak  berhenti. Daripada hari2 kena marah untuk kesilapan yang aku tak buat sape sanggup. 2 bulan lebih je aku sempat kerja sana dan sekarang alhamdulillah aku dapat kerja lagi baik dari dulu. Bos dia pon alhamdulillah. Tegas tu biaselah sifat sorang bos tapi xdelah nak maki hamun staff sesuka hati bapak tiri laki mak die.Aku kerja kat tempat baru ni dah 3 bulan lebih. So far so good lah. Tension tu kekadang ade jugak tapi xdelah setension tempat kerja dulu. 


Konvokesyen. Okay pasal konvo pulak. Tanggal 18 May 2013 secara rasminya aku telah menjadi alumni UiTM. Rasa macam tak percaya pon ade aku dah habis study selama 2 tahun setengah nie. Rasa kejap je masa berlalu. Pejam celik pejam celik dah konvo. Time konvo mak ayah aku je yang datang. Adik2 aku sekolah so terpaksalah tinggal makhluk berdua tu kat rumah. Naik stage dapat skrol dari Dato' Sahol rasa bangga kejap. Kebetulan time sidang aku Dato' Sahol yang bagi skrol. Dapatlah bertentang mata dgn dia buat pertama kali. Hehehe. He called me Nadia. Auww !! Haha. Memang semua  student hari tu dia panggil nama. Time konvo jugaklah dapat jumpa kawan2 yang dah lama tak jumpa. Yelah masing2 jauh. Ade utara. Ada selatan. Ada barat. Ada timur. Satu Malaysia meh. Agak banyak pic yang sempat disnap pada hari bersejarah tu. Hari bersejarah dalam hidup kan opkos la kena amek gambar banyak2. Bukan tiap2 tahun dapat konvo nie. Dapat pakai jubah. Dapat pakai mortar. Tapi memandangkan mata dah mengantuk ditambah lagi dengan line internet yang agak lembap malaslah aku nak upload kat sini. Nanti kalau ada masa n kalau aku rajin aku upload kasi you all semua tengok okay. 


Membebel panjang pulak aku pagi2 buta nie. Manusia dalam rumah nie semua dah tidor. Tinggal aku sorang je nie. Mentang2lah esok tak kerja aku berparti sakan depan lappy nie. Hehe. Okay lah katil dgn bantal pon dah melambai-lambai memanggil-manggil menyeru-nyeru nama aku. Selamat malam sayang. Eh jap malam ke ?? Dah pukul 2 lebih. Okay okay fine !! Selamat pagi sayang2 semua. 


                                                                       


PASTFUTURE
ABOUT ME
NURUL NADIA BT AJIT. NADIA or YAYA. 22. Bachelor of Science (Hons) Biology. UiTM Jengka. Simple girl with a big dream. Don't like me, please leave.


OTHERS;